Els inspectors de Treball aconsellen registrar les pauses en el control horari.
Els inspectors de Treball aconsellen registrar les pauses en el control horari
La Inspecció de Treball ha publicat ja el criteri tècnic definitiu que inclou les instruccions actuació per als seus inspectors i subinspectors en les visites que facin a les empreses per controlar el nou registre horari obligatori. Entre aquests criteris la cúpula de la Inspecció precisa que, a l’hora de determinar si l’empresa incompleix o no la normativa en matèria de jornada, els seus efectius faran una lectura “integral”, que “consideri totes les possibilitats que permet l’ordenament laboral a matèria de distribució de jornada “.
Això significa que els inspectors de Treball no consideren, per exemple, que totes les pauses dels treballadors són temps de treball. I, de fet, “no s’exigirà expressament el registre de les interrupcions o pauses entre l’inici i la finalització de la jornada diària, que no tinguin caràcter de temps de treball efectiu”, especifica la instrucció.
No obstant això, la instrucció reitera, igual que ja ho feia en l’esborrany d’aquests criteris, que “seria convenient” que l’empresari registrés aquest tipus de pauses, perquè “en cas contrari podria presumir” que jornada laboral efectiva “és tota aquella que transcorre entre l’hora d’inici i finalització de la jornada de treball registrada “. És més, aquesta guia insisteix que “és l’ocupador a què correspondria l’acreditació” que han existit pauses i totes les hores registrades no són temps efectiu de treball.
La Inspecció recorda també que no serviran com a sistema de control, “l’exhibició de l’horari general d’aplicació en l’empresa, el calendari laboral o els quadrants horaris elaborats per a determinats períodes”.
Una altra de les qüestions que fan falta és que, al marge d’aquest nou control diari de les jornades a temps complet, l’empresari ha de dur a terme sengles registres horaris dels contractats a temps parcial i de les hores extres que realitzen els treballadors.
En el cas dels empleats a mitges jornades, “aquestes s’han de registrar dia a dia i es totalitzen mensualment, lliurant còpia al treballador, juntament amb el rebut dels salaris i el resum de les hores realitzades, tant ordinàries com extraordinàries”.
Mentre que, en el cas del registre d’hores extres, aquestes “s’han de totalitzar en el període fixat per a l’abonament de les retribucions” i el treballador també ha de ser informat de les que realitzi en el seu rebut de salaris corresponent; independentment de com es compensin aquestes hores extres, si amb diners o amb descans.
(Cinco Días, 2019.06.11)
La Inspecció de Treball ha publicat ja el criteri tècnic definitiu que inclou les instruccions actuació per als seus inspectors i subinspectors en les visites que facin a les empreses per controlar el nou registre horari obligatori. Entre aquests criteris la cúpula de la Inspecció precisa que, a l’hora de determinar si l’empresa incompleix o no la normativa en matèria de jornada, els seus efectius faran una lectura “integral”, que “consideri totes les possibilitats que permet l’ordenament laboral a matèria de distribució de jornada “.
Això significa que els inspectors de Treball no consideren, per exemple, que totes les pauses dels treballadors són temps de treball. I, de fet, “no s’exigirà expressament el registre de les interrupcions o pauses entre l’inici i la finalització de la jornada diària, que no tinguin caràcter de temps de treball efectiu”, especifica la instrucció.
No obstant això, la instrucció reitera, igual que ja ho feia en l’esborrany d’aquests criteris, que “seria convenient” que l’empresari registrés aquest tipus de pauses, perquè “en cas contrari podria presumir” que jornada laboral efectiva “és tota aquella que transcorre entre l’hora d’inici i finalització de la jornada de treball registrada “. És més, aquesta guia insisteix que “és l’ocupador a què correspondria l’acreditació” que han existit pauses i totes les hores registrades no són temps efectiu de treball.
La Inspecció recorda també que no serviran com a sistema de control, “l’exhibició de l’horari general d’aplicació en l’empresa, el calendari laboral o els quadrants horaris elaborats per a determinats períodes”.
Una altra de les qüestions que fan falta és que, al marge d’aquest nou control diari de les jornades a temps complet, l’empresari ha de dur a terme sengles registres horaris dels contractats a temps parcial i de les hores extres que realitzen els treballadors.
En el cas dels empleats a mitges jornades, “aquestes s’han de registrar dia a dia i es totalitzen mensualment, lliurant còpia al treballador, juntament amb el rebut dels salaris i el resum de les hores realitzades, tant ordinàries com extraordinàries”.
Mentre que, en el cas del registre d’hores extres, aquestes “s’han de totalitzar en el període fixat per a l’abonament de les retribucions” i el treballador també ha de ser informat de les que realitzi en el seu rebut de salaris corresponent; independentment de com es compensin aquestes hores extres, si amb diners o amb descans.
(Cinco Días, 2019.06.11)