A partir del 15 de gener de 2015 serà obligatori emetre factura electrònica si és proveïdor de l’Administració Pública
A partir del 15 de gener 2015 els proveïdors que prestin serveis o lliuraments de béns a l’Administració Pública obligatòriament hauran d’emetre factures electròniques.
No obstant això, les administracions públiques poden excloure reglamentàriament d’aquesta obligació de facturació electrònica a les factures d’import de fins a 5.000 euros.
Els recomanem que es posin en contacte amb l’Administració de la qual siguin proveïdor perquè l’informin en quina situació es troben respecte la recepció de factures electròniques i possible recolzament en el procés.
És possible que el seu programa de facturació tingui l’opció d’emetre factures electròniques. Si no és així hi ha diverses eines per tal objecte, fins i tot el Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme ha posat a disposició una aplicació gratuïta a www.facturae.gob.es
Un cop generada la factura electrònica s’haurà de signar electrònicament. Per obtenir signatura electrònica ha de disposar d’un certificat digital aprovat per l’AEAT.
Les factures electròniques adreçades a les administracions públiques s’envien a través dels punts generals d’entrada de factures electròniques de l’Administració General de l’Estat (FACe), les Comunitats Autonòmiques, per exemple Catalunya (e.FACT) i les administracions locals la majoria de les quals estaran adherides a la de la Comunitat a la qual pertanyin.