Els efectes del Reial Decret Llei 1/2017.
Els efectes del Reial Decret Llei 1/2017 de mesures urgents de protecció de consumidors en matèria de clàusules sòl han estat mínims i han deixat a totes les parts insatisfetes. Els bancs van rebre una nova onada de reclamacions després de l’entrada en vigor de la norma, que a més els obligava a implantar departaments especialitzats d’atenció i mecanismes d’informació; els bufets d’advocats van veure com perillava una lucrativa font d’ingressos i els jutjats segueixen col·lapsats amb plets, perquè els afectats per les clàusules sòl no van obtenir una resposta satisfactòria a les seves reclamacions o no desitjaven esperar més per arribar a una solució. En aquest context, els advocats han optat per una estratègia reforçada per captar i defensar clients. Alguns bufets posen xifres de resultats de les seves reclamacions segons la tipologia: un 13% dels clients arriben a acord amb el seu banc sense anar a judici, mentre que en els tribunals guanyen el 97% dels casos. S / D