• Català
  • Español
Gestoria Puig Assessors
  • Sobre Puig Assessors
  • Què oferim
  • Publicacions
  • Contacte
  • Cercar
  • Menu

SUBMINISTRAMENT D’INFORMACIÓ IMMEDIATA (SII)

20/12/2016/in Fiscal-Comptable /by puigassessors

El BOE del 6 de desembre publica el Reial Decret 596/2016 per a la modernització, millora i impuls de l’ús de mitjans electrònics en la gestió de l’Impost sobre el Valor Afegit.

Entre les mesures aprovades pel Reial Decret destaca la implantació de l’anomenat SUBMINISTRAMENT D’INFORMACIÓ IMMEDIATA (SII), és a dir la gestió dels Llibres Registre d’IVA a través de la seu electrònica de l’AEAT.

El sistema obliga a presentar a l’Agència Tributària el detall de totes les factures emeses i rebudes de forma quasi immediata. Amb la informació subministrada s’aniran configurant els diferents llibres de registre.

El sistema començarà a aplicar-se el dia 1 de juliol de 2017 i de moment només serà obligatori per a determinats contribuents. La norma permet no obstant la incorporació voluntària dels subjectes no obligats.

A continuació, vam informar de les principals característiques del sistema de Subministrament d’Informació Immediata (en endavant SII).

1.-SUBJECTES OBLIGATS Al SII

Estan inclosos en el SII amb caràcter obligatori els següents subjectes passius:

– Grans Empreses (facturació de l’any anterior superior a 6.010.121,04 euros)

– Contribuents inscrits en el Registre de devolució mensual de l’IVA (REDEME)

– Grups d’IVA

2.- APLICACIÓ VOLUNTÀRIA DE L’SII

El sistema també podrà utilitzar-se de forma voluntària. És important assenyalar que la inclusió en el SII modificarà el període d’autoliquidació de l’IVA que passarà a ser mensual.

L’opció s’ha de comunicar a l’AEAT en el model 036, que es presentarà al novembre de l’exercici anterior al d’inclusió (l’opció per al 2017 s’informarà al juny 2017).

3.- INFORMACIÓ A SUBMINISTRAR AL SII

Els subjectes incorporats al SII han de subministrar la informació que contenen els llibres de registre de l’IVA (factures emeses, factures rebudes, operacions intracomunitàries i béns d’inversió) a més de certa informació addicional sobre les operacions realitzades.

A la data d’emissió d’aquesta nota es troba pendent d’aprovació l’ordre ministerial que desenvoluparà els camps de registre que han de ser utilitzats per al subministrament d’informació. De moment, el Reial Decret 596/2016 estableix que s’ha d’informar de les següents dades de cada operació:

– Dades identificatives completes de l’emissor / destinatari.

– Descripció de l’operació.

– Número de factura i, si escau, sèrie.

– Data d’expedició, i data comptable (factures rebudes)

– Base imposable de les operacions, tipus impositiu i quota tributària.

– Quota tributària deduïble del període de liquidació (factures rebudes)

– Període de liquidació en el qual es registren les operacions.

– Tipus de factura: completa, simplificada, rectificativa, emesa per tercers.

– Inversió del subjecte passiu

– Adquisició intracomunitària de béns.

– Indicació d’operació no subjecta / exempta.

– Règim especial aplicable en el seu cas

– Determinada informació en el supòsit de rectificació d’anotacions

– En les factures expedides per autorització, la referència a l’autorització concedida.

– En importacions, la data de comptabilització de la liquidació i nombre DUA.

4.- TERMINI D’ENVIAMENT de les anotacions REGISTRALS.

Posem un punt d’atenció en els terminis de subministrament. Es tracta de terminis molt curts que probablement faran necessària una adaptació de les seves actuals processos interns de gestió i comptabilització.

Els terminis s’estableixen en dies naturals, si bé la norma exclou del còmput els dissabtes, diumenges i els declarats festius nacionals.

4.1.- En l’exercici 2017:

– Factures expedides: Vuit dies naturals des de l’expedició de la factura i en tot cas abans del dia 16 del mes següent a aquell en què s’hagués produït la meritació de l’impost.
– Factures rebudes: Vuit dies naturals des de la data en què es produeixi el registre comptable de la factura o del document en què consti la quota liquidada per les duanes quan es tracti d’importacions i, en tot cas, abans del dia 16 del mes següent al període de liquidació en què s’hagin inclòs les operacions.
– Importacions: Vuit dies naturals des de la data en què es produeixi el registre comptable del document en què consti la quota liquidada per les duanes i, en tot cas, abans del dia 16 del mes següent al període al qual es refereixi la liquidació en que s’hagin inclòs.
– Determinades operacions intracomunitàries (enviament o recepció de béns mobles corporals per a la seva utilització temporal o per a la realització d’informes pericials, reparacions i treballs sobre els mateixos): Vuit dies naturals des del moment d’inici de l’expedició o transport, o, si s’escau , des del moment de la recepció dels béns.
– Règim especial del criteri de caixa: Terminis anteriors sense perjudici de les dades que hagin de subministrar-se en el moment en què s’efectuïn els cobraments o pagaments totals o parcial

– Rectificacions registrals: abans del dia 16 del mes següent al final del període a què es refereixi la declaració en què s’hagin de tenir en compte.

– Llibre registre de béns d’inversió: la totalitat dels registres es remetran dins el termini de presentació de l’últim període de liquidació.

IMPORTANT: Registres del primer semestre de 2017: Els subjectes passius que apliquin el SII des l’1 de juliol de 2017 estaran obligats a remetre els registres de facturació del primer semestre de 2017 abans de l’1 gener 2018.

4.2.- En l’exercici 2018 i següents:

Els terminis anteriors es redueixen de vuit a QUATRE dies a partir del dia 1 gener 2018.

5.- TERMINIS PER A ENVIAR FACTURES

A partir de l’1 de gener de 2017 i amb independència de la inclusió o no del SII, l’obligació de remissió de les factures haurà de complir:

– En el mateix moment de la seva expedició

– O bé, quan el destinatari sigui un empresari o professional que actuï com a tal, abans del dia 16 del mes següent a aquell en què s’hagi produït la meritació de l’impost corresponent a l’esmentada operació (abans 1 mes des de la seva expedició) o en el cas de les operacions acollides al règim especial del criteri de caixa abans del dia 16 del mes següent a aquell en que s’hagués realitzat la mateixa.

 

6.- TERMINI DE PRESENTACIÓ DE LES AUTOLIQUIDACIONS MODEL 303

S’amplia per als empresaris que utilitzin el SII fins als trenta primers dies naturals del mes següent al corresponent període de liquidació mensual, o fins a l’últim dia del mes de febrer en el cas de la declaració-liquidació corresponent al mes de gener.

7.- EXONERACIÓ DE LA PRESENTACIÓ DELS MODELS 340, 347 I 390 I DE L’ELABORACIÓ DELS LLIBRES REGISTRE DE L’IVA.

Es exonera els subjectes passius que apliquin el SII de presentar les següents declaracions informatives:

– Declaració d’operacions amb terceres persones, model 347, a partir del període corresponent a 2017 (que hauria de presentar-se en febrer de 2018)

– Declaració informativa amb el contingut dels llibres registre model 340 per als subjectes passius inscrits en el REDEME. La supressió afectarà les declaracions relatives a la informació a subministrar a partir del període corresponent a juliol de 2017.

– Declaració-resum anual de l’IVA- model 390, la supressió es realitzarà mitjançant ordre del ministre d’Hisenda i Funció pública d’acord amb l’exposició de motius del Reial Decret Llei.

Els llibres de registre de l’IVA (factures emeses, factures rebudes, operacions intracomunitàries i béns d’inversió) es configuren el la seu electrònica de l’AEAT de tal manera que no serà necessari elaborar internament aquests llibres.

En definitiva, en l’àmbit de l’IVA, els subjectes passius inclosos en el SII únicament han de presentar les corresponents autoliquidacions de l’impost.

8.- APLICACIÓ DEL SII EN ELS SUPÒSITS DE FACTURACIÓ PEL DESTINATARI O PER TERCERS DE LES OPERACIONS (ARTICLE 5.1 RD 1619/2012)

Les persones i entitats que apliquin el SII i hagin optat pel compliment de l’obligació d’expedir factura pel destinatari o per un tercer, hauran de comunicar aquesta situació presentant a partir del mes de juny de 2017 la declaració model 036.

9.- DILACIONS per causa NO imputable A L’ADMINISTRACIÓ.

S’afegeix com a motiu de dilació l’incompliment de l’obligació de portar els llibres registre de l’IVA a través de la Seu electrònica de l’AEAT. La dilació es computa des de l’inici del procediment fins a la data de la seva presentació o registre.

Compartir aquesta entrada
  • Compartir a Facebook
  • Compartir a Twitter
  • Compartir a Google+
  • Compartir a Pinterest
  • Compartir a Linkedin
  • Compartir a Tumblr
  • Compartir a Vk
  • Compartir a Reddit
  • Compartir per correu

Categories

  • Economia (70)
  • Fiscal-Comptable (92)
  • Laboral (95)
  • Mercantil (14)
  • Uncategorized (22)

Els nostres clients:

Col·legiats

Agència exclusiva

"Partner" Sage

© Puig Assessors
Av. Doctor Francesc Massana 15 baixos, Martorell, Barcelona 93 773 67 00
Delegació: Avinguda Montserrat, 20 local 1 - Sant Esteve de Sesrovires
Política de cookies | Condicions d'us | Política de privacitat | Clàusules legals

Disseny Web i Màrketing Digital per aTotArreu.com
© Copyright - Gestoria Puig Assessors - Enfold WordPress Theme by Kriesi
La Llei de Segona Oportunitat ja està tenint el seu reflex en els tribunal... ACCIONS QUE POT REALITZAR PER REBAIXAR LA SEVA LIQUIDACIÓN DE L’ IRPF
Scroll to top
Gestionar el consentiment de les cookies
Per oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les galetes per emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment a aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com ara el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament certes característiques i funcions.
Funcional Sempre actiu
L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
Preferences
L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
Estadístiques
L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques anònimes. Sense una citació, el compliment voluntari per part del vostre proveïdor de serveis d'Internet, o registres addicionals d'un tercer, la informació emmagatzemada o recuperada només amb aquesta finalitat no es pot utilitzar normalment per identificar-vos.
Màrqueting
L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
Preferencias
{title} {title} {title}